Δημιουργία ενός υβριδικού λευκώματος στο μάθημα της Ιστορίας της Γ 1810220209
Η ραγδαία εξέλιξη των Νέων τεχνολογιών έχει θετικό αντίκτυπο στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η χρήση τους καθιστά τη μάθηση ελκυστικότερη και τα κίνητρα των μαθητών ενισχύονται, γεγονός που οδηγεί στη αύξηση της αποδοτικότητάς τους. Το βιβλίο θεωρείται ένα από τα πιο σημαντικά εργαλεία που διαθέτει ο εκπαιδευτικός, ένα εργαλείο που λόγω της εξέλιξής του, παρέχει ποικίλες δυνατότητες μέσω νέων και καινοτόμων εφαρμογών, μεταξύ των οποίων και η δημιουργία και η χρήση υβριδικών λευκωμάτων.
Η παρούσα μελέτη αποτελεί μια έρευνα με στοιχεία έρευνας δράσης που λαμβάνει χώρα σε μια τάξη μαθητών της Γ’ δημοτικού, με απώτερο στόχο τη δημιουργία ενός υβριδικού λευκώματος με την χρήση δραστηριοτήτων πληθοπορισμού (crowd sourcing) στα πλαίσια του μάθημα της «Ιστορίας». Βασικός σκοπός της μελέτης είναι η ενίσχυση της κριτικής σκέψης και των κινήτρων των μαθητών όσον αφορά το μάθημα της Ιστορίας, παράλληλα με την κοινωνικοποίησή τους κατά τη διαδικασία δημιουργίας του υβριδικού λευκώματος. Στην εργασία παρουσιάζονται, αρχικά, η ιστορική αναδρομή, τα χαρακτηριστικά καθώς και η χρήση στην εκπαιδευτική διαδικασία τόσο του διαδραστικού βιβλίου όσο και του υβριδικού λευκώματος. Στη συνέχεια, πραγματοποιείται η αναλυτική περιγραφή της σχεδίασης και υλοποίησης της εκπαιδευτικής παρέμβασης και του υβριδικού λευκώματος που παρήχθη. Τέλος η εργασία κλείνει με την παράθεση των αποτελεσμάτων και την αξιολόγηση της όλης προσπάθειας.
Από την έρευνα προέκυψε πως πραγματοποιήθηκε ενίσχυση του κινήτρου των μαθητών, καλύτερη εξοικείωσή τους με τα τεχνολογικά μέσα και ενίσχυση της κριτικής σκέψης και της επικοινωνίας τους μέσω των δραστηριοτήτων του πληθοπορισμού. Οι μαθητές ανταποκρίθηκαν με επιτυχία στις δραστηριότητες που τους ανατέθηκαν. Οι δραστηριότητες αυτές βασίστηκαν στις τεχνικές του πληθοπορισμού και προσαρμόστηκαν στις δυνατότητες των μαθητών, για να δημιουργήσουν με τον τρόπο αυτό, το δικό τους υβριδικό λεύκωμα, βασισμένο στην Ιστορία της Γ΄ τάξης του δημοτικού μέσω της εφαρμογής Microsoft Sway.
Completed: 2021-06
https://pergamos.lib.uoa.gr/uoa/dl/frontend/el/browse/2947260