× Home Projects Usefull Info Contact

Η χρήση του ανθρωποειδούς ρομπότ ΝΑΟ, ως μέσο μιας διαφοροποιημένης διδασκαλίας σε μαθητές Δημοτικού Σχολείου 1810220210

Τα τελευταία χρόνια ολοένα και περισσότερες έρευνες αναφέρονται στα ανθρωποειδή ρομπότ ως υποστηρικτικά μέσα διδασκαλίας και εργαλεία εφαρμογής μιας διαφοροποιημένης διδασκαλίας ποικίλων εκπαιδευτικών θεμάτων. Πολλές μελέτες καταδεικνύουν τις δυνατότητες των κοινωνικών ρομπότ για ενίσχυση ακαδημαϊκών ή κοινωνικό-συναισθηματικών δεξιοτήτων, συμμετοχή των παιδιών σε δραστηριότητες και ανάπτυξη του μαθησιακού επιπέδου μέσω καινοτόμων εφαρμογών. Παράλληλα παρατηρείται συσχέτιση μεταξύ του ενδιαφέροντος εφαρμογής νέων τεχνολογικών μέσων (χρήση ρομπότ) στο σχολείο με την υπάρχουσα τεχνολογική γνώση. Η παρούσα εργασία σχεδιάστηκε με σκοπό να διερευνηθεί η δυνατότητα του κοινωνικού ρομπότ ΝΑΟ της SoftBank Robotics, να επιτελέσει τον ρόλο του δασκάλου και να χρησιμοποιηθεί για ενισχυτική διδασκαλία στην τάξη. Για το σκοπό αυτό, δημιουργήθηκαν δύο εκπαιδευτικά σενάρια βασισμένα σε διαφορετικό γνωστικό περιεχόμενο μεταξύ τους. Το πρώτο αφορούσε τη θεματική ενότητα “Οικολογία-Περιβάλλον” (τίτλος: “How2beAnEcoist”) και το δεύτερο τη θεματική ενότητα “Χορός και Γυμναστική” (τίτλος: “Dance the NAO Style”) στην πλατφόρμα λογισμικού Choregraphe για το ΝΑΟ. Στη συνέχεια, για το κάθε εκπαιδευτικό σενάριο υπήρξε πρακτική εφαρμογή. Οι παρεμβάσεις πραγματοποιήθηκαν σε Δημοτικό Σχολείο με συνολικά 53 μαθητές ηλικίας 7 έως 11 ετών και σε Σχολή Χορού με 14 μαθητές ηλικίας 5,5 έως 12 ετών. Τα εργαλεία συλλογής δεδομένων που χρησιμοποιήθηκαν ήταν παρατήρηση με βιντεοσκόπηση, ερωτηματολόγια καθώς και ρουμπρίκα αυτοαξιολόγησης της συνολικής εμπειρίας. Από την ανάλυση των δεδομένων σημειώθηκε υψηλή συμμετοχή των μαθητών στις δραστηριότητες με το ΝΑΟ, επιθυμία χρήσης του και σε άλλα μαθήματα και σημαντικό ενδιαφέρον για τις δυνατότητες του. Παράλληλα, αποκτήθηκαν νέες γνώσεις βάσει των αποτελεσμάτων γνωστικού περιεχομένου. Στο “How2beAnEcoist” οι μικρότερες ηλικίες ανταποκρίθηκαν με μεγαλύτερη προσοχή στις δοκιμασίες και στις ερωτήσεις για τις τρεις διδακτικές ενότητες (Ανακύκλωση, Νερό, Ηλεκτρισμός) σε σχέση με τα μεγαλύτερα παιδιά, ενώ στη μουσικοκινητική δραστηριότητα “Dance the NAO Style” παρατηρήθηκε το ακριβώς αντίθετο στην ανταπόκριση, προσοχή και το συνολικό ενδιαφέρον από τους μεγαλύτερους μαθητές.

 Completed: 2022-05
https://pergamos.lib.uoa.gr/uoa/dl/frontend/el/browse/3216452