× Home Projects Usefull Info Contact

Η καλλιέργεια των Κοινωνικών και Συναισθηματικών δεξιοτήτων μέσω παιγνιοποίησης (gamification) σε παιδιά των τελευταίων τάξεων του Δημοτικού Σχολείου 1810220206

Η σπουδαιότητα των Κοινωνικών και Συναισθηματικών δεξιοτήτων (SECs) για την ενθάρρυνση της ακαδημαϊκής επιτυχίας και την προσωπική και κοινωνική ευημερία απασχολεί εδώ και αρκετά χρόνια την έρευνα. Η παρούσα εργασία παρουσιάζει το σχεδιασμό και την εφαρμογή ενός διδακτικού σεναρίου, που βασίζεται στην τεχνική της Παιγνιοποίησης (gamification) για την καλλιέργεια των SECs παιδιών που φοιτούν στις τελευταίες τάξεις του δημοτικού σχολείου.
Ο σκοπός της διπλωματικής εργασίας είναι διπλός. Αρχικά, στοχεύει στη διερεύνηση των κατάλληλων ψηφιακών παιχνιδιών, που μπορούν να υποστηρίξουν μια παρέμβαση Social and Emotional Learning (SEL) στην τάξη. Επίσης, στοχεύει στον σχεδιασμό και την εφαρμογή μιας παιγνιοποιημένης εμπειρίας, βασισμένης στο μοντέλο μικτής μάθησης (Blended-Learning, BL), όπως και στην ομαδοσυνεργατική μάθηση υποστηριζόμενη από υπολογιστή (Computer Supported Collaborative Learning - CSCL).
Η εκπαιδευτική πλατφόρμα Παιγνιοποίησης, Classcraft, χρησιμοποιήθηκε για την υποστήριξη των δραστηριοτήτων, που σχεδιάστηκαν για την βελτίωση όλων εκείνων των ικανοτήτων που απαιτούνται για μια υγιή ψυχική ανάπτυξη των μαθητών. Το εκπαιδευτικό σενάριο εφαρμόστηκε σε πραγματικές συνθήκες τάξης ενός Δημόσιου Δημοτικού σχολείου της Αττικής, με διάρκεια 5 διδακτικών ωρών. Λόγω συγκεκριμένων περιορισμών, η παρέμβαση αξιολογήθηκε με δευτερογενή παρατήρηση.
Τα αποτελέσματα έδειξαν βελτίωση στη συνεργασία, την ομαδικότητα και την επικοινωνία.
Προτείνεται ο ανασχεδιασμός των δραστηριοτήτων της παρέμβασης και η επιμήκυνση του χρόνου εφαρμογής της.

 Completed: 2021-11
https://pergamos.lib.uoa.gr/uoa/dl/frontend/el/browse/2965598