× Home Projects Usefull Info Contact

Σύγχρονες Ψηφιακές Δεξιότητες και Τεχνολογίες στην εκπαίδευση: Δημιουργία ενός Μοντέλου Αξιολόγησης για τους εκπαιδευτικούς 1810220208

Οι εκπαιδευτικοί του 2021 είναι αναγκαίο να έχουν ιδιαίτερα ανεπτυγμένες ψηφιακές δεξιότητες και να είναι εξοικειωμένοι με τις σύγχρονες τεχνολογίες που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην εκπαιδευτική διαδικασία. Ταυτόχρονα είναι σημαντικό να υπάρχει κάποιο μοντέλο που θα βοηθάει στην αξιολόγηση των δυο αυτών πεδίων. Η παρούσα εργασία παρουσιάζει τον σχεδιασμό, την υλοποίηση και την εφαρμογή ενός μοντέλου ηλεκτρονικής αξιολόγησης το οποίο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς και στοχεύει στην αξιολόγηση των Ψηφιακών τους Δεξιοτήτων και των γνώσεων τους όσον αφορά τις Σύγχρονες Τεχνολογίες του 2021, οι οποίες βρίσκουν εφαρμογή στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η έμπνευση για τη δημιουργία του συγκεκριμένου μοντέλου προήλθε από την διαπιστωμένη έλλειψη μοντέλων αξιολόγησης που να αξιολογούν τα δύο αυτά πεδία και να απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς. Για τη δημιουργία του μοντέλου κρίθηκε αναγκαία πρώτα η αναζήτηση και καταγραφή των Σύγχρονων Τεχνολογιών του 2021, που βρίσκουν εφαρμογή στην εκπαίδευση, και των Ψηφιακών Δεξιοτήτων που πρέπει να κατέχει ένας εκπαιδευτικός του 2021, για να χρησιμοποιεί τις τεχνολογίες αυτές στην εκπαιδευτική διαδικασία. Αυτό συνέβη διότι αυτά ήταν τα δύο πεδία που θα αξιολογούσε το μοντέλο. Μέσα από την αναζήτηση και την καταγραφή δημιουργήθηκαν 2 ταξινομίες, στις οποίες βασίστηκε η δημιουργία του μοντέλου. Το μοντέλο που δημιουργήθηκε δοκιμάστηκε σε 26 φοιτητές του Διιδρυματικού Προγράμματος Σπουδών «Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στην Εκπαίδευση» οι οποίοι παρακολούθησαν το μάθημα «Σύγχρονες Ψηφιακές Τεχνολογίες και Διαδίκτυο», με στόχο να εξεταστεί η λειτουργικότητα και η χρηστικότητά του. Οι φοιτητές απάντησαν σε δύο διαφορετικά Τεστ Αυτοαξιολόγησης, ένα στην αρχή τους εξαμήνου πριν παρακολουθήσουν το μάθημα και ένας με το πέρας αυτού. Από την ανάλυση και τη σύγκριση των αποτελεσμάτων των 2 Τεστ παρατηρήθηκε βελτίωση στα αποτελέσματα του 2ου τεστ, στο μεγαλύτερο μέρος των φοιτητών, αλλά όχι σε τέτοιο βαθμό ώστε να μας δίνει τη δυνατότητα να βγάλουμε συμπεράσματα κατά πόσο υπήρξε ουσιαστική βελτίωση των Ψηφιακών Δεξιοτήτων των φοιτητών και των γνώσεων τους για τις Σύγχρονες Τεχνολογίες.