3 Thesis | Διπλωματικές Εργασίες - Πατρικάκης Χαράλαμπος
× Home Projects Usefull Info Contact

THESIS

CLOSED
Δημιουργία βιβλίου Επαυξημένης Πραγματικότητας εμπλουτισμένο με ψηφιακή ιστορία στην αγγλική γλώσσα στο πλαίσιο της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας: Μία μελέτη περίπτωσης σε μαθητές Δημοτικού

Δημιουργία βιβλίου Επαυξημένης Πραγματικότητας εμπλουτισμένο με ψηφιακή ιστορία στην αγγλική γλώσσα στο πλαίσιο της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας: Μία μελέτη περίπτωσης σε μαθητές Δημοτικού

Οι Νέες Τεχνολογίες θεωρούνται ένα πολύ σημαντικό εργαλείο για την Εκπαίδευση. Με τη χρήση τους, η εκπαιδευτική διαδικασία γίνεται πιο ευχάριστη και προσιτή στους μαθητές. Τα τελευταία χρόνια έχει κάνει αισθητή την παρουσία της στον εκπαιδευτικό τομέα μία πολύ καινοτόμα και συνεχώς αναπτυσσόμενη τεχνολογία, η «Επαυξημένη Πραγματικότητα». Η παρούσα μελέτη αποτελεί μία μελέτη περίπτωσης σε μία ομάδα μαθητών του Δημοτικού, με απώτερο στόχο τη δημιουργία βιβλίου Επαυξημένης Πραγματικότητας, εμπλουτισμένο με μία ψηφιακή ιστορία στην Αγγλική Γλώσσα. Βασικός στόχος της μελέτης είναι η ανάπτυξη του κινήτρου των μαθητών μέσω της χρήσης της Επαυξημένης Πραγματικότητας στο μάθημα των Αγγλικών, στο πλαίσιο της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

CLOSED
Η καλλιέργεια των Κοινωνικών και Συναισθηματικών δεξιοτήτων μέσω παιγνιοποίησης (gamification) σε παιδιά των τελευταίων τάξεων του Δημοτικού Σχολείου

Η καλλιέργεια των Κοινωνικών και Συναισθηματικών δεξιοτήτων μέσω παιγνιοποίησης (gamification) σε παιδιά των τελευταίων τάξεων του Δημοτικού Σχολείου

Η σπουδαιότητα των Κοινωνικών και Συναισθηματικών δεξιοτήτων (SECs) για την ενθάρρυνση της ακαδημαϊκής επιτυχίας και την προσωπική και κοινωνική ευημερία απασχολεί εδώ και αρκετά χρόνια την έρευνα. Η παρούσα εργασία παρουσιάζει το σχεδιασμό και την εφαρμογή ενός διδακτικού σεναρίου, που βασίζεται στην τεχνική της Παιγνιοποίησης (gamification) για την καλλιέργεια των SECs παιδιών που φοιτούν στις τελευταίες τάξεις του δημοτικού σχολείου. Ο σκοπός της διπλωματικής εργασίας είναι διπλός. Αρχικά, στοχεύει στη διερεύνηση των κατάλληλων ψηφιακών παιχνιδιών, που μπορούν να υποστηρίξουν μια παρέμβαση Social and Emotional Learning (SEL) στην τάξη. Επίσης, στοχεύει στον σχεδιασμό και την εφαρμογή μιας παιγνιοποιημένης εμπειρίας, βασισμένης στο μοντέλο μικτής μάθησης (Blended-Learning, BL), όπως και στην ομαδοσυνεργατική μάθηση υποστηριζόμενη από υπολογιστή (Computer Supported Collaborative Learning - CSCL).

CLOSED
Εφαρμογή του γλωσσικού προγράμματος ΜΑΚΑΤΟΝ μέσω του ανθρωποειδούς ρομπότ ΝΑΟ για την αφήγηση παραμυθιού σε παιδιά προσχολικής ηλικίας με καθυστέρηση ομιλίας

Εφαρμογή του γλωσσικού προγράμματος ΜΑΚΑΤΟΝ μέσω του ανθρωποειδούς ρομπότ ΝΑΟ για την αφήγηση παραμυθιού σε παιδιά προσχολικής ηλικίας με καθυστέρηση ομιλίας

Η αποτελεσματικότητα των κοινωνικών ρομπότ όπως το σύγχρονο ανθρωποειδές ρομπότ NAO στις παιδαγωγικές θεραπείες αποτελεί πρόκληση. Αξιοσημείωτη βιβλιογραφία επικεντρώνεται σε θεραπείες που χρησιμοποιούν ρομπότ με παιδιά στο φάσμα του αυτισμού τα τελευταία χρόνια. Με στήριγμα αυτές, και θέλοντας να διευρυνθούν τα πεδία εφαρμογής των κοινωνικών ρομπότ, επιλέχθηκε να σχεδιαστεί και να υλοποιηθεί ένα πρότυπο διδακτικό σενάριο. Απώτερος σκοπός είναι η παρούσα εργασία να μπορέσει να χρησιμοποιηθεί σαν βάση για μελλοντικές εμπειρίες χρήσεις ενός ρομπότ ΝΑΟ ως βοηθού σε μία λογοθεραπευτική και παιδαγωγική θεραπεία λαμβάνοντας υπόψιν παιδιά με διαφορετικές ανάγκες.

CLOSED
Δημιουργία ενός υβριδικού λευκώματος στο μάθημα της Ιστορίας της Γ

Δημιουργία ενός υβριδικού λευκώματος στο μάθημα της Ιστορίας της Γ

Η ραγδαία εξέλιξη των Νέων τεχνολογιών έχει θετικό αντίκτυπο στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η χρήση τους καθιστά τη μάθηση ελκυστικότερη και τα κίνητρα των μαθητών ενισχύονται, γεγονός που οδηγεί στη αύξηση της αποδοτικότητάς τους. Το βιβλίο θεωρείται ένα από τα πιο σημαντικά εργαλεία που διαθέτει ο εκπαιδευτικός, ένα εργαλείο που λόγω της εξέλιξής του, παρέχει ποικίλες δυνατότητες μέσω νέων και καινοτόμων εφαρμογών, μεταξύ των οποίων και η δημιουργία και η χρήση υβριδικών λευκωμάτων. Η παρούσα μελέτη αποτελεί μια έρευνα με στοιχεία έρευνας δράσης που λαμβάνει χώρα σε μια τάξη μαθητών της Γ’ δημοτικού, με απώτερο στόχο τη δημιουργία ενός υβριδικού λευκώματος με την χρήση δραστηριοτήτων πληθοπορισμού (crowd sourcing) στα πλαίσια του μάθημα της «Ιστορίας».

CLOSED
Η χρήση του ανθρωποειδούς ρομπότ ΝΑΟ, ως μέσο μιας διαφοροποιημένης διδασκαλίας σε μαθητές Δημοτικού Σχολείου

Η χρήση του ανθρωποειδούς ρομπότ ΝΑΟ, ως μέσο μιας διαφοροποιημένης διδασκαλίας σε μαθητές Δημοτικού Σχολείου

Τα τελευταία χρόνια ολοένα και περισσότερες έρευνες αναφέρονται στα ανθρωποειδή ρομπότ ως υποστηρικτικά μέσα διδασκαλίας και εργαλεία εφαρμογής μιας διαφοροποιημένης διδασκαλίας ποικίλων εκπαιδευτικών θεμάτων. Πολλές μελέτες καταδεικνύουν τις δυνατότητες των κοινωνικών ρομπότ για ενίσχυση ακαδημαϊκών ή κοινωνικό-συναισθηματικών δεξιοτήτων, συμμετοχή των παιδιών σε δραστηριότητες και ανάπτυξη του μαθησιακού επιπέδου μέσω καινοτόμων εφαρμογών. Παράλληλα παρατηρείται συσχέτιση μεταξύ του ενδιαφέροντος εφαρμογής νέων τεχνολογικών μέσων (χρήση ρομπότ) στο σχολείο με την υπάρχουσα τεχνολογική γνώση. Η παρούσα εργασία σχεδιάστηκε με σκοπό να διερευνηθεί η δυνατότητα του κοινωνικού ρομπότ ΝΑΟ της SoftBank Robotics, να επιτελέσει τον ρόλο του δασκάλου και να χρησιμοποιηθεί για ενισχυτική διδασκαλία στην τάξη.

CLOSED
Σχεδιασμός και υλοποίηση Ψηφιακού Διδύμου (Digital Twin) και οι εκπαιδευτικές του δυνατότητες

Σχεδιασμός και υλοποίηση Ψηφιακού Διδύμου (Digital Twin) και οι εκπαιδευτικές του δυνατότητες

ραγδαία εξέλιξη του Διαδικτύου των Πραγμάτων (Internet of Things – IoT) και της Τεχνητής Νοημοσύνης (Artificial Intelligence – AI) τα τελευταία χρόνια, έχει δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για την ευρεία διάδοση της τεχνολογίας Ψηφιακού Διδύμου (Digital Twin) σε διάφορους κλάδους, καθώς η τελευταία καθιστά εφικτή την ψηφιακή αναπαράσταση μιας συσκευής ή διαδικασίας. Ενώ η τεχνολογία αυτή χρησιμοποιείται ευρέως από τη βιομηχανία, λίγη προσπάθεια έχει αφιερωθεί στην εκπαίδευση. Ωστόσο, εταιρείες παγκόσμιας εμβέλειας έχουν ήδη αναπτύξει εφαρμογές Digital Twin για εκπαιδευτικούς σκοπούς, που απευθύνονται σε μικρότερες ηλικίες. Λόγω των περιορισμένων εκπαιδευτικών συστημάτων Digital Twin που είναι διαθέσιμα για την υποχρεωτική εκπαίδευση, η παρούσα διπλωματική προτείνει ένα πρωτότυπο σύστημα Digital Twin, που εφαρμόζεται στη διδασκαλία ρομποτικών συστημάτων και αυτοματισμών.